Proiecte pentru alocarea fondurilor europene

Lasă un comentariu

Iulie 23, 2013 de Autorul

Absorbția fondurilor europene este un subiect care ar trebui să ne preocupe din ce în ce mai mult în perioadă de criză economică. Se vorbește din ce în ce mai des în ultimul timp despre deblocarea fondurilor europene pe diverse domenii. Cu toate acestea, deblocarea fondurilor nu rezolvă problemele privitoare la informarea cetățenilor cu privire la modul în care aceste fonduri pot fi accesate.

Andrei Liciu, student în anul II la Facultatea de Drept a Universității București, s-a gândit să abordeze acest subiect și să vă ofere câteva informații pe scurt:

Situația actuală

Auzim din ce în ce mai des, în diverse medii, despre rata scăzută de accesare şi alocare a fondurilor europene în domenii vitale pentru România. Este o realitate pe care nu o poate nega nimeni, însă trebuie descifrate motivele care stau la baza acestei absorbţii scăzute. Trebuie totuși spus faptul că, în ultimii ani această rată a crescut considerabil, însă aceasta rămâne actualmente la 19%, conform precizării Ministerului Fondurilor Europene.

Motivul predominant care stă la baza acestei absorbții reduse este necunoaşterea elementelor tehnice care trebuie îndeplinite pentru a accesa fondurile europene. În primul rând, trebuie corelate obiectivele imediate ale economiei României cu cele ale proiectului. În documentele cadru de implementare a diverselor proiecte se regăsesc domeniile majore de intervenţii, cine sunt beneficiarii proiectelor, care sunt activităţile eligibile şi criteriile de eligibilitate şi selecţie a proiectelor etc. Mai exact, este necesară o prezentare a modului în care viitorul proiect va conduce direct la îndeplinirea acestora. Ulterior, etapa propriu-zisă de elaborare a proiectului, fazele proiectului şi metodologia specifică, pot fi derulate de către iniţiatorul proiectului sau de către un expert privat în acest domeniu, în cazul în care persoana care aplică pentru proiect manifestă o o lipsă de experienţă sau întâmpină dificultăţi în aducerea la îndeplinire a proiectului.

Scrierea proiectului

Un număr de 6 etape principale trebuie urmate în elaborarea proiectului. Aceste etape sunt: programarea, identificarea, formularea, finanţarea, implementarea şi evaluarea. În timp ce primele două creează doar cadrul necesar derulării unei relaţii între beneficiar si finanţator, deci sunt într-o anumită măsură mai puţin importante pentru beneficiar, etapele 3, 4, 5 şi 6 sunt esenţiale pentru parcurgerea drumului firesc de la o simplă idee la un proiect finalizat.

Programarea reprezintă etapa de început, constând în stabilirea unui program de dezvoltare cadrul căruia se va desfăşura un proiect. Identificarea, o etapă în care formularea iniţială a ideii de proiect are loc, presupune stabilirea obiectivelor, rezultatelor şi activităţilor. Tot în această fază trebuie avute în vedere durabilitatea şi analiza factorilor de risc care pot duce la neîndeplinirea proiectului. Trebuie elaborate în acest sens studii de fezabilitate şi alte studii necesare.

Formularea este o etapă ulterioară de elaborare a proiectului care constă în detalierea acestuia, prezentându-se toate aspectele tehnice şi economice, informaţiile privind sursa de finanţare şi alte surse. De asemenea, în această fază sunt vizate aspectele calitative ale proiectului, este avută în vedere compatibilitatea cu programul vizat spre finanţare. Finanţarea proiectului implică asigurarea bugetului proiectului, ţinându-se cont de activităţile eşalonate și fazele de implementare. Rolul partenerilor în cadrul proiectului se stabilește prin aprobarea cererii de finanţare şi a procentului contribuției partenerilor.

Implementarea proiectului implică utilizarea resurselor materiale, umane şi financiare pentru îndeplinirea scopului propus. Pe parcursul desfăşurării activităţilor este monitorizat şi raportat progresul fizic şi financiar al proiectului, pentru a asigura conformitatea cu cererea de finanţare aprobată.

Evaluarea este etapa prin care se analizează felul în care au contribuit rezultatele obţinute prin implementarea proiectului la îndeplinirea obiectivelor stabilite iniţial. Această analiză permite stabilirea eficacităţii, impactului şi durabilităţii proiectului. Proiectele pot fi evaluate pe parcursul desfășurării şi pot suferi modificări, în funcţie de problemele identificate.

Aceste etape presupun existența unor indicatori diverși, în funcție de specificul proiectului, studii (de piaţă, de rentabilitate etc.) care trebuie corelate pentru a realiza un proiect sustenabil.

Surse suplimentare de informare şi corelarea cu legislaţia în materie

În realizarea proiectului trebuie avute în vedere legislaţia naţională şi cea europeană, precum şi respectarea tuturor rigorilor specifice domeniului în care proiectul este dezvoltat. Pentru informaţii suplimentare, puteți accesa:

– http://www.fonduri-ue.ro/

– http://www.inforegio.ro/

– http://ec.europa.eu/contracts_grants/index_en.htm

Pentru asistenţă tehnică de specialitate, puteţi accesa:

–          http://www.finantare.ro/

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Contact:

0768.511.900

0722.511.900

Cele mai bune posturi și pagini

Despre mediere:

Parteneri:

http://mediatorbucurestimustateanu.ro/

https://mediatorbucuresti.wordpress.com

http://mediatorgiurgiu.ro/

http://mediator-bucuresti.blogspot.com/

http://nlp-xtraining.ro

http://anndrei.ro/

http://pepimustateanu.blogspot.ro/

free counters
document.write(unescape("%3Cscript src=%27http://s10.histats.com/js15_gif.js%27 type=%27text/javascript%27%3E%3C/script%3E")); try {Histats.startgif(1,2078858,4,8006,""); Histats.track_hits();} catch(err){};

acord de confidentialitate Acord de mediere definitie alternativ arbitraj avantajele medierii in caz de divort avocat divort avocat si mediator beneficiu Bucuresti Cat castiga un mediator CAT COSTA DIVORTUL PRIN MEDIERE centru de mediere conflict consens consiliu de mediere Consiliul de Mediere Contract de mediere definitie Contractul de mediere cursuri de mediator cursuri mediere divort la mediator eficient informare de la Judecatorie informare mediere tribunal judecator Judecatoria Sectorului 1 Judecatoria Sectorului 2 Judecatoria Sectorului 3 Judecatoria Sectorului 4 Judecatoria Sectorului 5 Judecatoria Sectorului 6. judecatorie justitie litigiu masterate mediere mediator mediator autorizat Mediator autorizat de Consiliul de Mediere pentru activitati de mediere in Bucuresti Mediator divort mediator divort pret mediatori mediatorii mediator in Bucuresti mediator in cazul unui divort mediatori Romania mediator din Timisoara Mediator Judecatoria Sectorului 1 Mediator Judecatoria Sectorului 2 Mediator Judecatoria Sectorului 3 Mediator Judecatoria Sectorului 4 Mediator Judecatoria Sectorului 5 Mediator Judecatoria Sectorului 6. mediator profesionist mediator TimisoaraTabloul Mediatorilor medierea ca profesie mediere Timisoara negociere onorariu parchet politie pragmatism Primul Tablou al Mediatorilor proces proces-verbal de mediere procuror profesia de mediator profesii de viitor solutionare amiabila specializare Tabloul Mediatorilor Autorizati Tabloul Mediatorilor Bucuresti Tabloul Mediatorilor Profesionisti Tabloul mediatorilor romani Tarife divort prin acordul partilor la mediator tarife pentru divortul prin acordul partilor la mediator tribunal
%d blogeri au apreciat asta: